2017. március 11., szombat

Sajttal töltött fasírtgolyók

Sajttal töltött fasírtgolyók



Hozzávalók:
  • 1 közepes fej vöröshagyma 
  • 1 kg darált sertéscomb (vagy lapocka)
  • 2 db tojás + 2-3 tojás a panírhoz
  • őrölt fehér bors
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 szikkadt zsemle
  • kb 15 dkg sajt (Trappista, Edami, stb...)
  • liszt
  • zsemlemorzsa
  • olaj

A vöröshagymát tisztítás után aprítva, kis olajon megfonnyasztottam.
A zsemlét kis hideg vízben beáztattam.

A darált húst a tojással a zúzott fokhagymával, sóval, borssal, a kicsavart zsemlével, a már kihűlt hagymával, 1 kanálnyi lisztel alaposan összekevertem (Ha túl lágy a kapott massza, akkor zsemlemorzsával keményíthető)
A massza pihenése után (15-20 perc) vizes kézzel gombócokat formáltam, amelyeknek a közepére 1-1 sajtkockát tettem. (1x1 cm sajtkockák)
Hagyományosan, lisztbe, majd enyhén sózott és felvert tojásba, végül zsemlemorzsába mártottam a gombócokat.
Forró olajba pirosra sütöttem őket.
Egyszerű, gyorsan elkészíthető laktató!
Hasábburgonyával, salátával, vagy egyéb savanyúsággal, körettel tálalható.


Jó étvágyat!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...