2017. július 11., kedd

Cukkinis krumpli prósza

Egy hagyományos tájétel újragondolása....

Cukkinis krumpli prósza
(serpenyős változat)

Hozzávalók:
  • 3 közepes burgonya
  • 2 kisebb üde cukkini 
  • 2,5 dl kefir (aludt tej)
  • 5-6 evőkanál liszt
  • 2 tojás
  • 1 kiskanál só
  • 2-3 evőkanálnyi zsír a sütéshez (vagy olaj)
  • 3-4 gerezd fokhagyma a kenéshez
  • 2-3 dl tejföl

Nem rakok hozzá semmi fűszert, csak a felsoroltakat, mert az eredeti recept alapján készítem el!
A burgonyát meghámoztam, sajtreszelőn lereszeltem, kinyomkodtam a feles nedvet belőle. A cukkinit szintén lereszeltem és kissé besóztam, hogy a feles nedv távozzon, majd kinyomkodtam és a krumplival együtt egy tálba tettem. Hozzáütöttem a tojásokat, a sót, kefirt, lisztet, és összekevertem.

Serpenyőben felolvasztottam a zsírt, és kis merőkanálnyi tésztát raktam rá, eligazgattam, hogy vékony legyen kb. 7-8 mm. Ha az alja megpirult, megfordítottam és a másik felért is megpirítottam. Majd kivettem, lecsepegtettem.

A fokhagymákat lezúztam, kis sóval és vízzel kencét készítettem, amellyel megkenhető a prósza.

Tejföllel a végén meglocsolható ízlés szerint, melegen fogyasztva finom!


Jó étvágyat!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...